Neprístupný dokument, nutné prihlásenie
Input:

Kreatívna náborová inzercia

16.4.2019, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2019.04.1.2 Kreatívna náborová inzercia

Mgr. MSc. Soňa Štefková, PgCert.

Už dávno si uchádzači o pozície nepodávajú dvere. Dobrých ľudí musí správny “ejčárista“ ťažko hľadať. Vždy používané “hľadáme, požadujeme, ponúkame“ musí zabaliť do zlatého baliaceho papiera a ozdobiť trblietavou mašľou. Pozrite sa na základné nedostatky inzerátov doby minulej:

1. Cieľová skupina alebo koho hľadáte

Píšte inzerát adresne. Predstavte si vždy osobu, ktorú chcete získať. Akým jazykom hovorí, čo ju zaujíma. Že hľadáte toľko pozícií a nemáte čas riešiť každú zvlášť? Rozdeľte si ich podľa charakteristík (administratíva, IT, kreatívci, robotníci, ...). Napr. Inzeráty na IT pozície by mali byť stručné a vecné, s uvedením programov a technológií, s ktorými bude pracovať. Inzeráty na kreatívcov by mali lákať na zážitok atď.

2. Predajte sa!

Nemávajte okolo seba stravenkami, 5-timi týždňami dovolenky, firemným mobilom a ďalšími, dnes už bežnými benefitmi. V inzeráte musíte predať to, v čom ste ako zamestnávateľ skvelý. Aby u vás chceli pracovať, musia sa do vás zamilovať. Koketujte s nimi. Návnady sú vaše hodnoty a ciele. Zvádzajte ich predstavami, aké to bude skvelé, až budú členmi vášho tímu.

3. Prizvite k tvorbe inzerátu tých, ktorí budú s “nováčikom“ pracovať

Pri tvorbe inzerátu sa pýtajte na názor kolegov i šéfa, pod ktorým bude nový zamestnanec pracovať. Požiadavky potom budú cielenejšie, a teda aj výsledok náboru lepší. Riaďte sa heslom “Svoj k svojmu.“ Snažte sa, aby z inzerátu boli cítiť vaše očakávania a skutočná firemná kultúra. Či už je akákoľvek. Len tak získate ľudí, ktorí zapadnú do tímu.

Ak je to možné, urobte šéfa priamo súčasťou inzerátu. Pridajte jeho odkaz s fotkou a menom. Inzerát nadobudne na vážnosti.

4. Odlišnosť, základ úspechu

Sociálne siete, plagáty, spoty v rádiu aj televízii nás bombardujú informáciami. Nekonečná záplava unifikovaných dát nás zahlcuje tak, že už ich ani nevnímame. Práve preto je nutné sa odlíšiť. Buďte svoji a jedineční. Nekopírujte konkurenciu, inak splyniete.

5. Píšte ako človek, nie stroj!

Vynechajte zabehnuté Ctrl + C, CTRS + V a storočnej šablóny. Premýšľajte nad tým, čo uchádzača láka, inšpirujte sa u kolegov i potenciálnych zamestnancov.

6.Rozlišujte “hodí sa“ a “požadujeme“

Formulujte jasne, čo vlastne od svojich budúcich zamestnancov chcete. Špecifikujte nutnú kvalifikáciu, bez ktorej nemôžu prácu vykonávať. Zaraďte správne zručnosti, bez ktorých sa kandidáti zaobídu - ale skutočne. Vyhnete sa predieraniu desiatkami “cévéčiek“, ktoré vám ani nemuseli pristáť v schránke.

7. Zaujmite vizuálnou stránkou inzerátu

Samozrejme, je potreba poskytnúť uchádzačovi čo najviac informácií, čo si vyžaduje množstvo textu. V tejto chvíli je ale potrebné text a celý vzhľad inzercie upraviť tak, aby na uchádzača nepôsobil príliš zložitým dojmom. Rozdeľte text do zrozumiteľných častí, pohrajte sa s nadpismi a preložte odseku fotografiami či videami z prostredia pracoviska. Doplníte tým zároveň informácie, ktoré budú pre uchádzačov razom oveľa reálnejšie.

8. Robíte niečo pre spoločnosť?

V dnešnej dobe je veľmi populárne, ak robí firma niečo pre spoločnosť. Či už ide o smer ekologickej pomoci či iné aktivity podporujúce napríklad

 
 Váš názor
Čo by ste zmenili na tomto portáli?
 Úspešne odoslané
Input: