dnes je 28.3.2024

Input:

Marketingové analýzy a prognózovanie

9.1.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

8.3.1 Marketingové analýzy a prognózovanie

Ing. Hilda Rubintová

Marketingové analýzy

Základom úspešného strategického plánovania v marketingu je analyzovanie všetkého, čo zanalyzovať môžeme, vo vzťahu k podniku a prostrediu, v ktorom pôsobí a chce pôsobiť v zmysle svojho poslania, vízie a cieľov.

Analýzy sú podkladom pre stanovenie stratégie a vypracovanie plánov. Každá analýza zohráva aj svoju úlohu pri kontrole ako spätná väzba. Umožňuje účinnú kontrolu samotného plánu, ako určitej „teoretickej zložky” stratégie alebo na to, ako bol plán realizovaný v jeho „praktickej zložke”. Ukážkou prístupu k strategickej analýze je schéma uverejnená v publikácii Strategický marketing od Dagmar Jakubíkovej (Grada 2009).

V praxi je dôležité urobiť dve analýzy – strategickú situačnú analýzu a analýzu prostredia. Strategická situačná analýza má poukázať, osvetliť a zachytiť tie skutočnosti, ktoré ovplyvňujú