Neprístupný dokument, nutné prihlásenie
Input:

Oslovenie uchádzačov cez LinkedIn

11.1.2019, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2019.01.1.2 Oslovenie uchádzačov cez LinkedIn

Mgr. MSc. Soňa Štefková PgCert.

LinkedIn je sociálna sieť, ktorá bola spustená v roku 2003. Stránka má viac ako 500 miliónov členov vo viac ako 200 rôznych krajinách. Bola vytvorená, aby pomohla vytvárať príležitosti pre globálnu pracovnú silu a jej poslanie bolo (a stále je) jednoduché: Prepojenie odborníkov a profesionálov tak, aby sa mohli stať úspešnejšími. Postupom času sa LinkedIn stala skvelým zdrojom pre zamestnávateľov a HRistov, aby mohli spolupracovať s ostatnými a pomôcť pri ich náborových potrebách. Možnosť, že LinkedIn a iné sociálne siete budú hrať dôležitú úlohu vo Vašej stratégii prijímania zamestnancov, sa zvyšuje, pretože každý rok sa tu registruje čoraz viac profesionálnych profilov. Už nestačí, aby ste vytvorili pracovné pozície napríklad len cez Profesiu, ale treba, aby ste sa ako firma aktívne podieľali na aktivitách, ktoré Vám umožňuje LinkedIn - či už ide o tvorbu emlpoyerbrandingu alebo propagovania pracovných pozícií či samotného vyhľadávania a oslovovania uchádzačov cez túto profesionálnu sociálnu sieť.

Aktivity, tipy a triky v rámci LinkedIn pre firmu a HRistov:

1. Publikujte pracovné pozície cez LinkedIn. LinkedIn kombinuje zoznamy pracovných úloh, ich vyhľadávanie, profily kandidátov a ich referencie. Toto je skvelá cesta a miesto, ako zaujať a prilákať tých správnych kandidátov, pretože LinkedIn bude obsahovať kvalifikovaných uchádzačov.

2. Pracujte s vaším networkom. Okrem uchádzačov sú na tejto sieti i ďalší HRisti, svetové firmy a táto možnosť vytvára skvelé príležitosti, ktoré Vám umožňujú nielen nájsť si skvelých kandidátov, ale aj získať na nich i relevantné referencie.

3. Zostaňte v kontakte s bývalými, hodnotnými a dôveryhodnými kolegami pre prípadné budúce možnosti zamestnania a spoluprácu. Nechcete stratiť kontakt s ľuďmi, s ktorými ste v minulosti úspešne pracovali, pretože títo ľudia by mohli byť Vašimi ďalšími najlepšími zamestnancami.

4. Využite naplno funkcionalitu vyhľadávača: viete takto zúžiť a vyšpecifikovať Vaše filtre, pričom vyhľadaní kandidáti takýmto spôsobom budú ešte viac spĺňať vaše požiadavky danej pracovnej pozície.

5. Predplaťte si prémiový profil a tak môžete osloviť každého vhodného kandidáta a využívať funkcionality ako – štatistiky o tom, kto si pozrel Váš profil, a s touto osobou sa následne prepojiť, kontaktovať ľudí mimo Vášho primárneho kontaktu a teda osloviť tak hocikoho, kto by bol pre pozíciu, či celkovo, pre Váš network prospešný.

6. Práve služby InMail vám umožňuje prepojiť sa s tými, s ktorými ste v 2-hom alebo 3-ťom prepojení. InMail je súčasťou platených služieb.

7. Dbajte na to, aby váš profil bol update-nutý, so správnymi údajmi, profesionálnou textáciou a gramatikou. Je fajn, ak Váš profil bude obsahovať i krátky popis o Vás - čomu sa venujete v čom ste expert, odborník a špecialita.

8. Namotivujte i Vašich kolegov a šéfa, aby si vytvoril profil, okrem toho, aby si aspoň raz do týždňa pridali niekoho vhodného do svojho networku, aby pridali nejaký pípsevok alebo niekomu naopak príspevok okomentovali.

9. Okrem toho, je podstatné, aby ste sa ako firma prezentovali na LinkedIne a to tak, že i ako firma budete mať profil, pridávať príspevky, zdieľať zaujímavé a relevantné fakty – takto sa stávate viditeľný a atraktívny aj ako firma pre potenciálnych zamestnancov.

10. Buďte prítomný v rôznych skupinách - tzv. LinkedIngroup. Účastníci v skupinách môžu zdieľať záujmy a skúsenosti, ktoré hľadáte v potenciálnom zamestnancovi. Členovia skupiny Vás tiež môžu spojiť s potenciálnym vhodným zamestnancom.

Ak dobre napísať InMail s cieľom osloviť potenciálneho zamestnanca:

1. Buďte stručný: kandidát je

 
 Váš názor
Čo by ste zmenili na tomto portáli?
 Úspešne odoslané
Input: