dnes je 29.3.2024

Input:

Strategický marketing

13.1.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

8.3 Strategický marketing

Ing. Hilda Rubintová

Hlavným účelom marketingu je vytvárať dlhodobé a vzájomne prospešné medzi spoločnosťou a verejnosťou, hlavne cieľovou skupinou a zákazníkmi.

Strategický marketing je dôležitá a pre väčšinu výrobných aj obchodných spoločností hlavná časť celkovej podnikovej stratégie.

Súvisí so schopnosťou zvoliť jedinečný spôsob, ako dostať výrobky alebo služby ku všetkým potenciálnym zákazníkom a ako týchto zákazníkov doviesť k tomu, aby kupovali čo najviac toho, čo na trh dodáme.

Podcenenie stratégie, napríklad prieniku na konkrétny trh s konkrétnym produktom (výrobkom alebo službou alebo obojím), môže mať (...a aj má !) nepríjemné dopady na produkciu, financie, ale aj povesť a dôveryhodnosť spoločnosti. Môže v tom najhoršom scenári viesť až ku krachu spoločnosti a odchodu z trhu. Čím je spoločnosť menej „etablovaná” na trhu, tým sú dôsledky pre ňu katastrofickejšie.