dnes je 5.5.2024

Input:

Manažment konfliktov na pracovisku

9.12.2022, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2022.12.1.1 Manažment konfliktov na pracovisku

Mgr., MSc. Soňa Štefková, PgCert.

Manažment konfliktov je schopnosť predchádzať a/alebo znižovať deštruktívnu silu konfliktu takým spôsobom, aby čo najmenej zmenil prirodzený rytmus práce a podporil čo najrýchlejšie vyriešenie problému. To znamená transformáciu konfliktu, to znamená po procese, v ktorom sa neriešiteľný konflikt stáva riešiteľným problémom, a to buď prostredníctvom riešenia konfliktu (ako je vyjednávanie alebo mediácia), alebo prostredníctvom súdov.

Preto na zvládnutie konfliktu musí byť najprv dobrý prístup a ochota konflikt riešiť. Niekoľko tipov na zvládanie konfliktov:

Venujte pozornosť znakom, aby ste predišli konfliktu, ako je prehnaná reakcia kolegu na triviálny komentár, často protirečenie ostatným bez ohľadu na tému, neúcta, malá alebo žiadna komunikácia...

Zaujímajte sa o vyriešenie konfliktu skôr, ako k nemu