2017.07.1.1 Nezdravý kult mladosti v ľudských zdrojoch
PhDr. Eliška Záležáková, PhD.
Spoločnosť a ekonomika sa dynamizuje, rastie technologický rozvoj, globalizácia je takmer ukončená, pulzujú nové trendy, a to všetko vplýva na jednotlivé podniky bez ohľadu na ich veľkosť, zameranie, či vlastnícku štruktúru. Rozdiel je len v tom, či a ako na ne firmy reagujú.
Veľkým boomom sú trendy kultu mladosti, ktoré sa týkajú každej oblasti od marketingu, služieb, po dizajn, hudbu, kultúru, životný štýl. Je to výrazný psychologicko-sociologický fenomén, ktorý sa stáva už problémom a zasiahol výrazne aj oblasť ľudských zdrojov.
Zamestnávatelia v prvom rade hodnotia potenciálnych zamestnancov podľa povrchných kritérií – a nie je to len aspekt mladosti, perspektívy, zdravia a sviežosti, ale hodnotí sa aj krása, štíhlosť, perfektný vzhľad. Firmy na Slovensku sa tohto svetového trendu tvrdošijne…