dnes je 21.9.2021

Input:

Ako efektívne viesť hodnotiace rozhovory?

27.5.2021, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2021.05.1.2 Ako efektívne viesť hodnotiace rozhovory?

PaedDr. Elena Moravčíková, ACC

Zo skúsenosti môžem povedať, že obdobie, kedy sa vo firmách realizujú hodnotiace rozhovory, čo zvyčajne býva raz, možno dvakrát do roka, nemajú zamestnanci veľmi v láske. Berú to ako nutné zlo, niečo, čo sa musí urobiť, aby dostali zamestnanci svoju odmenu. Veľakrát tam prídu do konfliktu naše egá a výsledkom je skôr nespokojnosť a demotivácia.

Dôležité je však uvedomiť si, že tieto hodnotiace rozhovory majú svoj význam. Okrem iného sú zobrazením toho, aký máme ako zamestnanci vzťah k práci. Už Frederik Herzberg sa tomu v roku 1959 venoval vo svojej dvojfaktorovej teórii, kde práve vzťah človeka k práci bol základom toho, čo určuje úspech alebo zlyhanie jedinca. Hľadal odpoveď na otázku - čo chcú ľudia od svojej práce? Aké sú ich motivátory? Podľa neho faktory, ktoré vedú k spokojnosti