dnes je 12.5.2025

Input:

Zamestnanecká skúsenosť - od onboardingu po kariérny rozvoj

6.5.2025, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2025.05.1.3 Zamestnanecká skúsenosť – od onboardingu po kariérny rozvoj

Mgr. MSc. Soňa Štefková, PgCert

Úvod: Zamestnanecká skúsenosť ako kľúčový faktor úspechu firmy

V dnešnom konkurenčnom pracovnom prostredí už nestačí ponúkať len atraktívne platy a benefity. Firmy si čoraz viac uvedomujú, že dlhodobá spokojnosť a angažovanosť zamestnancov je priamo prepojená s kvalitou tzv. zamestnaneckej skúsenosti (employee experience). Tento pojem označuje celý súbor dojmov, zážitkov a interakcií, ktoré zamestnanec zažije počas svojho pôsobenia v organizácii – od momentu náboru, cez onboarding, každodennú prácu, až po rozvoj a prípadný odchod. Cieľom tohto článku je ponúknuť prehľad najdôležitejších fáz zamestnaneckej skúsenosti a odporučiť osvedčené prístupy k ich zlepšeniu.

1. Onboarding – prvý dojem rozhoduje

Onboarding je prvým a zásadným dotykom zamestnanca s kultúrou