2025.06.1.5 Employer branding a talent attraction – budovanie aktraktívnej firemnej kultúry pre súčasných aj budúcich zamestnancov v roku 2025
Mgr. MSc. Soňa Štefková, PgCert
Úvod: Prečo employer branding rozhoduje
V čase rekordne nízkej nezamestnanosti a rastúcej konkurencie na trhu práce sa stáva značka zamestnávateľa (employer brand) jedným z rozhodujúcich faktorov pri získavaní a udržaní talentov. Uchádzači si dnes vyberajú zamestnávateľa rovnako, ako si spotrebiteľ vyberá značku – na základe reputácie, hodnôt, firemnej kultúry a skúseností ostatných.
Employer branding je preto viac než marketingová aktivita. Je to strategický prístup k vytváraniu atraktívneho a dôveryhodného obrazu firmy ako zamestnávateľa – pre súčasných aj budúcich pracovníkov.
1. Čo je employer branding a prečo je…