10.2.3 Koučing
PhDr. Ján Barica
Umenie dobrého rozhovoru je majstrovstvo, ktorému sa dá, našťastie, naučiť. V manažérskej praxi je rozhovor s podriadeným pracovníkom základným nástrojom jeho vedenia od prvého momentu prijatia pracovníka až po rozlúčku pri odchode zo spoločnosti.
Koučing v manažérskej praxi radíme medzi najefektívnejšie metódy vedenia ľudí. Má široké použitie, ale nie je všemocný. Vhodný je všade tam, kde existuje motivácia k učeniu a zlepšeniu vlastných výkonov. Ku koučingu radíme ďalšie dve metódy, ktoré s koučingom úzko súvisia - mentoring a supervízia. Aj k týmto súvisiacim metódam uvedieme ich použitie v manažérskej praxi.
Koučing v manažérskej praxi pomáha motivovaným pracovníkom sústrediť sa na aktivity v ich činnosti tak, aby viedli k eliminácii chýb, výkonových strát a energie na dosiahnutie želateľného výkonu. Umožňuje efektívnejšie zvládnuť osobnú alebo pracovnú krízovú situáciu a handicap v…