2023.12.1.2 Lojalita zamestnancov a jej význam pre zamestnávateľa
Mgr. Dominika Kollárová Vargová
Posledné roky sa situácia na trhu práce vyvinula do stavu, že si skôr zamestnanec môže vyberať firmu ako firma z pomedzi množstva uchádzačov. Záujemcov o prácu z mesiaca na mesiac ubúda a nájsť človeka, ktorý spĺňa všetky predpoklady, je stále ťažšie. To následne vedie k tomu, že nájsť zamestnanca, ktorý bude k firme ešte aj lojálny, je doslova umenie. Lojalita zamestnanca sa dnes už preto stáva naozaj veľkou cnosťou.
Ak by sme chceli popísať lojálneho zamestnanca, určite by k hlavným charakteristikám patrila dĺžka jeho práce pre jedného zamestnávateľa, absencia hľadania si novej práce a stotožnenie sa s cieľmi firmy a snaha o ich plnenie nielen na základe finančnej motivácie.
Vo všeobecnosti lojalitu zamestnanca vnímame hlavne v 3 oblastiach: