dnes je 25.7.2021

Input:

Prvé dni zamestnanca na pracovisku a úloha HR spraviť čo najlepšie podmienky na prácu

18.6.2021, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2021.06.1.3 Prvé dni zamestnanca na pracovisku a úloha HR spraviť čo najlepšie podmienky na prácu

Mgr. MSc. Soňa Štefková, PgCert.

S trochou prípravy premeníte úzkosť zamestnanca v prvý deň na skutočné vzrušenie.

Všetci vieme, že prvý deň zamestnanca v novom zamestnaní môže byť ohromujúci - nielen pre nového zamestnanca, ale aj pre zamestnávateľa. Okrem zodpovednosti učiť niekoho úplne novú rolu, sa od zamestnávateľa tiež očakáva, že mu pomôže pri prechode na novú firemnú kultúru a pracovné prostredie.

S prípravou na zapojenie sa, môžete zmeniť typickú úzkosť zamestnancov v prvý deň na skutočné vzrušenie. Urobenie správneho dojmu nielenže zaistí, že sa Váš zamestnanec bude cítiť pripravený na novú prácu a príslušné povinnosti, ale tiež zabezpečí, že sa bude vo Vašej organizácii cítiť príjemne a vítane.

Tu je 10 tipov na zapojenie, ktoré zabezpečia plynulý prechod medzi Vaše pracovné sily:

1. Zašlite spoločnosti pozdravné oznámenie v prvý deň

Pred príchodom zamestnanca pošlite zvyšku spoločnosti uvítacie oznámenie. Oznámenie by malo obsahovať niekoľko základných informácií o nich:

  • názov,

  • tím, na ktorom budú pracovať,

  • osobné informácie, ako napríklad obľúbené záľuby alebo jedlo.

Zamestnanci potom môžu ľahko zistiť, či majú niečo spoločné, napríklad spoločný záujem alebo skúsenosť, ktorá im môže pomôcť prelomiť ľady.

2. Pripravte si ich priestor

Prvý deň zamestnanca sa uistite, či ho niekto čaká pri vstupe. Zaistite tiež, aby bol pre nich pripravený priestor vrátane prípravy ich:

  • počítača,

  • telefónu,

  • e-mailu a prístupu k sieti,

  • kancelárskych potrieb,

  • nejakého vítaného doplnku.

Tento krok ukazuje zamestnancovi, že je prioritným a váženým členom organizácie. Pomáha tiež okamžite vyriešiť veľa logistických problémov, takže ich prvý deň môže byť zmysluplný a produktívny.

3. Poskytnite adresár zamestnancov

Ak svojmu zamestnancovi dáte adresár zamestnancov, pomôže im to spoznať svojich spolupracovníkov a umožní im cítiť sa pohodlnejšie pri predstavovaní. On-line aktuálny adresár zamestnancov je pohodlná voľba. To tiež pomôže nasmerovať ich otázky na správnych ľudí.

4. Zjednodušte si administratívu v prvý deň

Formality týkajúce sa prvého dňa môžu byť často zdĺhavé, najmä pokiaľ ide o kopu vybavovacích papierov. Namiesto toho, aby ste strácali drahocenný čas vyplňovaním formulárov po formulároch, nechajte svojich zamestnancov elektronicky podpísať svoje doklady. To nielen šetrí čas, ale aj uchováva všetky potrebné dokumenty na jednom mieste pre budúce použitie. Nechajte svojho nového zamestnanca vyplniť ich elektronicky v prvý deň - alebo ešte lepšie, nechajte ich urobiť pred dátumom začatia!

5. Ponúknite solídny vzdelávací program

Aj keď väčšina aspektov nástupu do nového zamestnania je stresujúca, vykonávanie nových pracovných povinností je pravdepodobne na vrchole zoznamu. Vďaka jasnému a komplexnému školiacemu programu môžete svojim novým zamestnancom uľahčiť prvý deň úzkosti a pomôcť im cítiť sa pripravení a motivovaní na prácu, ktorú majú pred sebou.

6.